Yritän olla tuntematta sitä vihlovaa tunnetta, joka syö minua sisältä päin niin, että riudun ulkoisesti. Ajantajuni katoaa, en kuuntele puhetta ympärilläni, joku tökkää minua kylkeen. Katson ystävääni kärsimättömänä ja sitten tutkani paikantaa jälleen sinut. Sinä. Seisot kauempana, puhut iloisesti ja naurat. Tyttö vierelläsi katsoo minua hetken, mutta tuskin huomaa tuijotustani. Halaat häntä. halaatko yhtä tiukasti kuin minua? Et. Et tietenkään. Kuinka monta kertaa olenkaan sanonut sinulle, että luotan. Ja mitä nyt tunnenkaan? Tämäkö on minun luottamustani?

Kohtaamme käytävällä, pysäytät minut käden liikkeellä ja jähmetyn paikalleni. ihmiset virtaavat ohitsemme, joku tökkää minua olkapäähän, joku toinen huutaa iloisesti nimeäni ja tervehtii. En huomaa heitä. Katson vain sinua. Olet edessäni. Olemme olleet koko päivän samassa paikassa ja minulla on ollut viiltävä ikävä, joka painaa päätäni, vaikka olet siinä. Epävarma otteeni tarttuu käteesi, mutta et tartu siihen. Huokaa syvään, mulkaisen ihmisiä vierellämme. Katsot minua hetken kuin lasta, lasta, joka ei saanut lahjaksi sitä, mitä oli toivonut. Halatessa taputat minua olalleni, kuin lohduttaaksesi kaveria, josta haluat päästä eroon. Katson sinua paheksuen, murehtien, toivoen ja epäröiden. Näet tuskan minussa, miksi et tee mitään? Miksi et vastaa avunhuutoihini? Näen ne sinustakin. En yhtä voimakkaina, mutta näen kuinka sinäkin epäröit, mietit, pohdit etkä tiedä mitä haluat. Tiedänkö minäkään? Ehkä vain luulen tietäväni. Ihmisvirtaus loppuu, kaikki menivät jo. Meidänkin pitäisi, mutta emme liikahda. Tätä hetkeä odotit. Ei muita kuin me. Painat minut itseäsi vasten ja kohotat leukasi pääni päälle. En näe ilmeitäsi, näen vain kultaisen ristisi vasten tummaa t-paitaasi. Katselen sen kiiltävää pintaa ja pidän sinusta kiinni aiheellisesti peläten hetkeä, kun riistät otteeni irti. Työnnät minua pois päin, mutta et liian kauas. Katson sinua, hengitykseni tahti ei pysy kasassa, sydämeni tykyttää, kuulen sinunkin sydämesi. olen kuullut sen monta kertaa ennenkin. Varovasti, ympärillesi pälyillen kuin mikäkin roisto, siirrät huulesi vasten minun huuliani, jotka ovat kaivanneet tätä tunnetta niin kauan. Se pieni hetki saa niissä aikaan kihelmöinnin, joka jatkuu niin kauan, että ne saavat lisää. Hennosti työntäen irrotat huulemme toisistaan ja naurahdat. Hymyilen. Meidän pitää mennä. Mutta ei yhdessä, minä menen edeltä.